Devam Eden eTwinning Projeleri Raporu

Devam Eden eTwinning Projeleri Raporu

26.12.2020 504

KARLISU SOSYAL BİLİMLER LİSESİ

DEVAM EDEN ETWİNNİNG PROJELERİ RAPORU

 STEAM iSTEAMwork

Projemizde öğrencilerimizin küresel dünyada yaşam boyu öğrenmeye ve istihdam edilebilirliğe hazırlamak için STEAM konularında beceri ve pratik bilgi edinmelerini hedefliyoruz.

Öğrencilerimizi yenilikler yapmaya, icat etmeye ve sorunları yaratıcı bir şekilde çözmeye teşvik ederek pasif ve tekrarlayan ders planlarını aktif STEAM öğretim yöntemleri ile değiştirmek istiyoruz.

Öğrencilerin motivasyonunu artırmayı hedefliyoruz: Öğrencilerimiz zorluklarının üstesinden gelmek amacıyla ortak bir hedefe ulaşmak için proje faaliyetleri üzerinde birlikte çalışırlar.

Öğrencilerin akranlarıyla iletişim kuracakları ve iletişim için olduğu kadar materyalleri ve bulguları paylaşma platformu olarak eTwinning'i kullanacakları için dijital ve iletişim becerilerini geliştirmeye çalışıyoruz.

11'i yabancı 2'si yerli 13 üyenin bulunduğu projede okulumuzdan Kurucu Semra DAĞLI ile üyelerden Hasan Zeynel KOŞAK koordinatörlüğünde yürütülmektedir ve Erasmus+ başvurusu kabul edilmiştir.

 

 GÜNEŞİN İZİNDE GİTTİKÇE DEĞERLİSİN/ YOU ARE MORE VALUABLE ON THE TRAİL OF THE SUN

Değerler Eğitimi; kendi kültürümüzü, inancımızı öğrenip yaşayıp ve davranışa aktarmaktır. Bunu yaparken bir yandan köklerini sımsıkı tutan diğer yandan da dünya ile entegre olabilen ufku geniş ön yargısız, bilgiye, yeniliğe açık insanlar yetiştirmektir.
Hangi davranışın iyi, hangisinin kötü olduğu da eğitimle öğrenilir. Bu eğitim, ailede başlar, okul ile devam eder. Çocuklarımıza değerlerimizin okullarda öğretilmesi sağlıklı bir toplum oluşturmak açısından son derece önemlidir.

Projemiz, bu düşüncelerle insana değer katan, yolunu aydınlatan şeylerin maddi ve manevi değerleri olduğunu anlatma, yaşatma ve davranış haline getirmeyi hedeflemektedir. Değerler üzerine çok yönlü, zengin içerikli etkinlikler gerçekleştirilecektir. Etkinliklerde web2 araçları, dijital teknolojiler, yaparak-yaşayarak öğrenme gibi metotlar kullanılacaktır.

3'ü yabancı, 8'i yerli 11 Üyesi bulunan projede okulumuzdan Proje kurucusu Vahit HÜYÜK, üyeler Fatma GÖYCE, Hasan Zeynel KOŞAK ve Mustafa DURAN bulunmaktadır.

Proje etkinliklerine devam edilmektedir.

 

DÖNÜŞÜMÜN SANATI

Projemiz, çağımızın en büyük problemlerinden biri de insanın yaşadığı çevreye olan duyarlılığın azalması olarak tespit edilmiştir.

Çevremizde atıl durumdaki her türlü atık materyalleri kullanarak (cam, plastik, metal atıklar, taş ve kâğıt) onlar yeniden sanat eserine dönüştürerek hem ekonomik bir kazanç sağlamak hem de yapılan eserlerin telif haklarını alarak fikirlerimizin ve eserlerimizin görsel ve diğer haklarını korumak projemizin hedeflerindendir.

Bu projeyle okul kültürü içerisinde ve okul çevresinde çevre bilinci kazandıracak. Çevrenin korunması yönünde farkındalık yaratacak eserler ortaya koymak olacaktır. Bu hedefler doğrultusunda geri dönüşüm materyallerinden çeşitli tekniklerle sanat eserleri üretilecek ve bu eserler farklı web2 araçlarıyla paylaşılarak gündeme geri dönüşümün gelmesi sağlanacaktır.

4'ü yabancı, 11'i yerli 15 üyesi bulunan projede okulumuzdan proje kurucusu Vahit HÜYÜK, üyelerden Tolga YAZICI, Hasan Zeynel KOŞAK ve Mustafa DURAN bulunmaktadır.

Proje etkinliklerine devam edilmektedir.

 

ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ (CRITICAL THINKING SKILLS)

Projemiz, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek amacıyla tasarlanmıştır. Proje kapsamında (Projenin gerçekleştirilmiş etkinlikleri ve bu etkinlik sonucunda ulaşılan sonuçların birer cümle ile Türkçe ifade edilmesi....)  

4'ü yabancı, 18'i yerli 22 üyenin bulunduğu projede okulumuzdan Can ARTAN yer almıştır.

Proje tamamlanmıştır. Hem ulusal kalite etiketi hem de uluslararası kalite etiketi almıştır.

 

WE AND YOUR STUDENTS WOULD LİKE TO STUDY WİTH US.

Farklı din, inanç ve kültürlerin bir arada yaşamasının ele alındığı projede dinler ve diller şehri olan Hatay'ı tanıtmak amacıyla yer almaktayız. Ortağımız kendi ülkesinde yer alan dini inanç merkezlerini ziyaret edecek ve bizlere tanıtacak. Bizler de proje takvimine uygun olarak pano ve poster hazırladık. Ayrıca şehrimizde yer alan Musevi Havrası, Ortodoks Kilisesi ve Habibi Neccar Cami ziyaret ettik. Farklı zaman aralıklarıyla gerekli röportajlar yapıldı. Takvime uygun olarak diğer iş ve işlemler yapılacaktır.

Projede bir yabancı kurucu ile okulumuzdan Kurucu Sinan BOZKURT ve üyelerden Mustafa DURAN yer almaktadır.

Proje etkinliklerine devam edilmektedir.

 

IMPORTANT PERSONALİTİES İN PHYSİCS AND CHEMİSTRY THROUGHOUT THE AGES

Öğrencilerimiz Fizik ve kimya alanında yetişmiş bilim adamları hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlamak, bilimsel okuryazarlığı geliştirmek ve web 2 araçlarını kullanarak bilgi paylaşımında bulunmak amacıyla Türk ve yabancı ortaklarımızla çeşitli etkinlikler düzenliyoruz.

20 yabancı 9 yerli üyenin yer aldığı projede okulumuzda Tolga YAZICI ve Seçil YAPAR yer almaktadır.

Proje hedeflenen programa göre sürdürülmektedir.

 

 

HATAY'A HAYAT OLALIM

Hatay Bölgesi ve genelde tüm ülkemizde her insanın en az 2 ağacının olması, yeşile önem veren, çevre bilinci oluşan bireylerin yetişmesi, ağaç sevgisinin oluşması projemizin temelini oluşturuyor. İnsan sahip olduklarını her zaman korur. Bizler de sahiplenme duygusuyla sosyal sorumluluk projemizi gerçekleştireceğiz.

Sık sık yangınlarla Hatay'ın yok olan ormanlarını yeniden yeşertmek için ağaç dikim etkinlikleri, sosyal medyanın etkin şekilde kullanılmasıyla çevre bilinci gelişmiş öğrencilerden destek alarak Hatay'da ETwinning Hatıra Ormanı oluşturma ve Twinspaceyi aktif kullanma ile projemizi geniş kitlelere duyurmaya çalışacağız.

1651 Üyenin olduğu proje Hatay'da son zamanlarda yaşanan yangınların oluşturduğu tahribatı telafi etmek için duyarlı öğretmenlerin yangın alanlarına yeniden fidan dikmek için organize olmasıyla bir çığ gibi büyümüş ve okulumuzdan Semiha KILIÇ ve Seçil YAPAR öğretmenlerimiz projede yer almaktadır.

 

 Projemiz etkinliklerine devam etmektedir.

HER ŞEHRİN HİKÂYESİ

Tarihi şehirlerin kuruluşu ile ilgili anlatılagelen efsaneler, hikâyeler vardır. Bu hikâyeler tarihe, kültürel değerlere ilgi çekici birer giriş olabilir. Öğrencilerin tarih şuuru ve geçmişiyle bağ kırarak geleceğe hazırlanması için oldukça değerlidir.

Bu hedef doğrultusunda proje ortaklarımızla yaşadığımız şehirlerin hikâyelerini, anlatılan efsaneleri toparlayıp çeşitli platformlarda paylaşmayı, birbirimize anlatmayı, görsel ürünlerle bu anlatımların desteklenmesini hedeflemekteyiz.

Öğrenciler için doğru düşünen, düşündüğünü ifade edebilen, çevresindeki zenginliklerin farkına varabilen, yaşadığı kültürün güzel yanlarını paylaşabilecek fırsatlar yaratacaktır.

Öğrenciler yaşadığı şehrin hikâyesini yazarak diğer ortak şehirlerle bir kültür köprüsü kurulacaktır ve kültürler arası aktarım yapılacaktır.

Öğrenciler, sosyal medya ve dijital platformları doğru ve verimli kullanacak, zaman yönetimi konusunda beceri kazanacaktırlar.

3 üyenin yer aldığı projede okulumuzdan Kurucu Fatma GÖYCE ile üyelerden Vahit HÜYÜK yer almaktadır.

Proje hedefleri doğrultusunda çalışmalara devam edilmektedir.

 ARE YOU READY FOR 'ZERO DAY'?

Hızla artan dünya nüfusu dünyanın kıt kaynaklarını tüketmektedir. Bunlardan en önemlisi su kaynaklarıdır. Projemiz su tasarrufunu merkeze alarak bir dizi etkinlik gerçekleştirecek ve bireylerin su konusunda daha duyarlı olmaya yolunda hassas davranması amaçlanmaktadır. Aynı zamanda bu duyarlılığı farklı dillerde ifade ederek kelebek etkisi oluşturmayı hedeflemektedir.

3 üyenin yer aldığı projede okulumuzdan Tolga YAZICI yer almaktadır.

Proje hedeflenen program doğrultusunda sürdürülmektedir.

 ŞEHRİMİZİ TANIYALIM, OKULUMUZU ANLATALIM (ÇEVRENİ TANI VE TANIT)

Maddi ve manevi değerler bütünü olan kültür şehrin mimari eserlerinde, eğlence ve folklorunda bolca yer alır. Projemizle kültürel değerlerimizin diğer şehirlerde yaşayan öğrencilerle paylaşmayı hedefledik.

Kültürel etkileşim, okullarımızın tanıtımı, yaşadığımız şehrin tanıtımını da içeren onlarca etkinliğin yapılacağı projemiz devam etmektedir.

9 üyenin yer aldığı projede okulumuzdan Semiye YILMAZ yer almaktadır.

Proje doğrultusunda hedeflenen amaçlara ulaşmak için etkinliklere devam edilmektedir.

 

ME, MYSELF & I

"Me, Myself and I" Projesi, çocukların ve gençlerin kaliteli ruh sağlığının önemini ve bakımını teşvik etmek amacıyla oluşturuldu. Proje boyunca öğrenciler, kendi duygusal durumlarını tanımaya, yakınları ile doğru bir şekilde iletişim kurmaya ve kendi topluluklarında işbirliği yapmaya ve destek aramaya teşvik edileceklerdir. Öğrenciler zihinsel sağlık hakkında bilgi edinecek ve mevcut deneyimlerini uygulayacak ve çeşitli ve ilginç etkinliklerle ruh sağlığı hakkında bilgi edineceklerdir.

"Me, Myself and I" projesinin amacı, çeşitli, yaşa uygun etkinlikler yoluyla çocukların kaliteli ruh sağlığının önemini teşvik etmek ve onları, toplulukları içinde ve ötesinde duyguları tanımaya, destek aramaya ve uygun şekilde iletişim kurmaya teşvik etmektir. Hem kendi hem de toplumun ruh sağlığını korumak ve korumak amacıyla oluşturulmuş bir projedir.. Ayrıca çocuklar ilginç etkinliklerle sağlıklı davranış kalıplarını tanıyabilecek ve uygulayabilecek ve deneyim yoluyla birbirlerinden öğreneceklerdir.

227 Üyenin yer aldığı projede 222'si yabancı 5 tanesi ise yerli olan projede okulumuzdan Semiha KILIÇ yer almaktadır.

Proje hedeflenen programa göre devam etmektedir.

 

DEVELOPİNG ENGLİSH COMMUNİCATİVE COMPETENCE THROUGH CREATİVE METHODS

Projemizin amacı, öğrencilerin yabancı dillerini bir iletişim ve etkileşim aracı olarak kullanarak bilgi edinmelerini, kendilerini hedef dilde ifade etmelerini, hedef dili kullanan kişilerle etkileşime girmelerini ve sosyal olarak kendilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Bu kapsamda hikâye yazma, tartışma, münazara, toplantılar, rol yapma ve drama gibi etkinlikler yapılacaktır.

6 yabancı 9 yerli üyenin yer aldığı projede okulumuzdan Semiha KILIÇ ve Semra DAĞLI yer almıştır.

Proje planlanan program doğrultusunda sürdürülmektedir.