eTwinning Tamamlanan Projeler Raporu

eTwinning Tamamlanan Projeler Raporu

26.12.2020 629

KARLISU SOSYAL BİLİMLER LİSESİ

TAMAMLANAN ETWİNNİNG PROJELERİ


ANLA ANLAŞ BİRLEŞ BÜTÜNLEŞ

Mülteci öğrencileri anlamak, anlaşmak ve birlikte etkinlikler gerçekleştirmeye yönelik ETwinning projemiz kapsamında proje ortağı öğrencilerimizle birlikte zeytin toplama etkinliği gerçekleştirdik. Suriyeli öğrencilerin yer aldığı grupta iletişim dili olarak Türkçe, İngilizce, Arapça kullanıldı ve birlikte yardımlaşarak iş yapma konularında etkinlik gerçekleştirildi.

7'si yabancı, 11'i yerli 18 üyesi bulunan projede okulumuzdan Proje kurucusu Tolga YAZICI ile birlikte üyeler Akan MUTLU, Seçil YAPAR, Mustafa DURAN, Halit AKDİN ve Semra DAĞLI bulunmaktadır.

Proje başarıyla tamamlanmıştır.

 

GOODMORNİNG TO THE CHİLDREN OF WAR

Projemizde hedef kitle olan Suriyeli çocukların ve eğitim gördükleri geçici eğitim merkezlerinde yapacağımız atölye ve uygulamalı çalışmalara ile öğrencilerimizle sığınmacı çocukları arasında ki sanatsal anlatım ve iletişimin gücü sayesinde ifade etmekte zorlandıkları olgu ve olayları sanatsal ve estetik değerleri göz önüne alarak uluslararası platformlarında resim sergileri sayesinde seslerini duyuracağı imkânlar sunmak. Başarılı olan öğrencilere Avrupa okullarında imkânların sağlamak hedeflerimiz arasındadır.

Projemizde hedef kitlesi olan Suriyeli sığınmacı çocukların eğitim gördükleri okullarda ve geçici eğitim merkezlerinde karşılaştıkları uyum sorununu atölye ve uygulamalı çalışmalara ile azaltmak, Türk öğrenciler ile sığınmacı çocuklar arasında kurulacak iletişimi sanatsal etkinliklerle ile güçlendirmek; oluşan iletişim sayesinde ortak olan birçok değeri (dostluk ve saygı olmak üzere )kazandırmak; oluşan bu olumlu iklimin yansımalarını (dostluk, yardımseverlik, uyum gibi) sanatsal etkinlikler, sosyal medya, web2 vb araçlarla ile ulusal ve uluslararası eğitim ve okul ortamlarında taşınması amaçlanmıştır.

Projemiz yabancı ve Türk ortaklarımızla Erasmus-Plus kapsamında genişleterek stratejik ortaklığa dönüştürülecektir.

Proje kapsamında;

1-Altınözü Boynuyağun kampındaki ve Antakya ilçesinde ki okullarında okuyan Suriyeli çocuklara sanat etkinlikleri ebru, karakalem ve yağlı boya atölye çalışmaları yapılmıştır.
2- Hatay Antakya ilçesindeki okullardaki sığınmacı çocuklarla ''biri bizi duysun'' temalı resimler yapılmıştır.

3- Karlusu Sosyal Bilimler Lisesi proje ekibi öğrencilerinin hazırladığı "Savaşın Çocuklarına Günaydın" atölye çalışmaları kapsamında Reyhanlı ilçesindeki GEM'e gezi düzenlenmiş ve iade-i ziyarette Suriyeli öğrenciler okulumuzda ağırlanmıştır.

4'ü yabancı 15'i yerli 19 üyenin bulunduğu projede okulumuzdan Kurucu üye Vahit HÜYÜK ile birlikte üyelerden Mustafa DURAN, Tolga YAZICI, Fatma GÖYCE ve Hasan Zeynel KOŞAK yer almaktadır.

Proje başarıyla tamamlanmıştır.

  

OKUR GEZER

Öğrencilerin kitap okumasını, okudukları kitaplara önsöz, kitabın sonuna sonsöz yazmalarını, arka sayfasına tanıtım yazısı yazmalarını ve kitaplara yeni kapak tasarlamalarını hedeflemektedir.

8 üyesi bulunan projede okulumuzdan Kurucu Tolga YAZICI ve üyelerden Halit AKDİN, Mustafa DURAN, Vahit HÜYÜK yer almaktadır.

Proje başarıyla tamamlanmıştır.

 

REAL BAZAAR, REAL ENGLİSH

Dil öğrenimini yaparak, yaşayarak öğrenme şeklinde uygulamayı hedefleyen projemiz kapsamında bir dizi etkinlik gerçekleştirdik. Proje ortaklarımızla yerel kültürel ürün ve yiyeceklerin karşılıklı olarak gönderildiği ve proje kapsamında sadece İngilizce konuşulan bir pazarda satıldığı büyük bir etkinliğin yanı sıra yerel yiyeceklerin tanıtıldığı kısa filmler de çekildi.

2'si yabancı 6'sı yerli 8 üyenin bulunduğu projede okulumuzdan Kurucu Semra DAĞLI'nın yanı sıra üyelerden Tolga YAZICI, Orhan ORAL, Mustafa DURAN, Hasan Zeynel KOŞAK ve Halit AKDİN yer almıştır.

Proje başarıyla tamamlanmıştır.

 

YÖRÜNGEMİZ YÖREMİZ

Kültürel değerlerin, yöresel tarihi alanların tanınması, korunması ve değişim sürecinin gözlemlenmesini hedefleyen projemiz kapsamında atölye çalışmaları, eleştirel düşünme, ulusal kimliğin ve dünya mirasının farkında olma, etkili bir öğrenme ortamı olan çevreyi, farklı açılardan deneyimleme olanağı kazanmışlardır. Öğrencilerin tasarım becerilerini -canlandırma, çizim, fotoğraf, video ve modelleme- geliştirmiş ve sergilemiştir.
Yöresel türkü, masal, efsane, kılık kıyafetin neler olduğunu öğrenip sosyal medya aracılığıyla ilgi duyan bireylere ulaştırmışlardır.

14'ü yabancı, 15'i yerli olmak üzere 29 üyenin yer aldığı projede okulumuzdan Seçil YAPAR yer almıştır.

Proje başarıyla tamamlanmıştır.

 

AKIL OYUNLARI VE MATEMATİK

Öğrencilerimizin ortak problemi olan matematiğe karşı ön yargılarını kırmak için akıl oyunlarını kullanarak ve dersi daha eğlenceli hale getirmek amacıyla bu projeyi uyguladık.

Her ay farklı bir zeka oyununun öğretildiği projede gençlerin tasarladıkları oyunlar, tasarımlar twinspacede yayınlandı.

1'i yabancı 18'i yerli toplam 19 üyenin yer aldığı projede okulumuzdan Cemal HAMDERİ ve Fatih Tahir BÖYÜK yer almıştır.

Proje başarıyla tamamlanmıştır.

 

BETTER TOGETHER

İngilizce öğretiminde teknolojinin kullanımın yaygınlaşmasıyla öğrencilerin eTwinning ve twinspici tanımaları dijital oyunlarla İngilizce öğreniminin renkli, zevkli ve eğlenceli hale getirilmesini hedefleyen projemiz online ve dijital platformlarda onlarca etkinlik düzenlenmiş ve başarıyla tamamlanmıştır.

207 üyenin yer aldığı projede okulumuzdan Berna REYHANİOĞLU ALYANAK yer almıştır.

Proje başarıyla tamamlanmıştır.

 

ŞEHRİMİN MÜZELERİ

İnsanların yaşadığı çevrenin ve kültürün bir parçası olan yerel müzelerin çoğu zaman farkına varmaz. Bu proje ile öğrencilerin yaşadığı yerlerin müzelerini yakından tanımaları, tanımaları ve farkındalık oluşturmaları hedeflenmiştir. Diğer şehirlerde yaşayanların da bu müzeleri ve özelliklerini öğrenmeleri ayrıca öğrencilerin ihtiyaç duyulan konularda müze önerileri getirmeleri müze sevgilerini geliştirmeleri hedeflenmiştir.

Proje kapsamında okul ve şehir tanıtımı, proje panosunun oluşturulması, proje haberleri, Hatay müzelerinin tanıtımı ve müze ziyaretleri, Wordart çalışmaları, donuk manken çalışması, sosyal farkındalık çalışması (kantin ürünlerine müze bilgilerinin etiketlenmesi), kitap ayracı çalışması, proje çalışmamız ile şehrimizdeki müzelerin tanınmasına ve tanıtılmasına katkı da bulunulmuştur.

Internet, web2 araçları, pano yapımı, drama eğitimi, dönem içinde görüşmeler, proje sonunda ürün dergisi çıkarma gibi etkinlikler yapılmıştır.

18 üyenin yer aldığı projede okulumuzdan Mehmet Ali ARDIÇ yer almıştır.

Proje başarıyla tamamlanmıştır.

 

BİR DESTANDIR MEHMEDİM

Projemiz Barış Pınarı Harekâtında ülkemizin ve vatandaşlarımızın güvenliği için çalışan, bu uğurda yeri geldiğinde hiç düşünmeden canlarını feda eden kahraman Mehmetçiklerimize destek projesidir. 

Projemiz kapsamında oratoryo çalışması yapıldı. Ayrıca Mehmetçiklere öğrencilerimiz tarafından yazılan mektuplar teslim edildi. Ayrıca proje kapsamında dijital iletişim kanalları üzerinden bilgilendirme toplantıları yapıldı ve proje işleyişi hakkında fikir alışverişinde bulunuldu.

57 üyenin bulunduğu projede okulumuzdan Duriye Nurdan KARAFAKIOĞLU yer almıştır.

Proje başarıyla tamamlanmıştır.

 

 YERYÜZÜNDEKİ CANLILARA UMUT OL

ETwinning projemiz kapsamında Antakya Hayvan Barınağına bir ziyaret gerçekleştirdik. Gezi öncesi proje kapsamında okulda pano hazırlayan ve "Hayvanları neden sevmeliyiz?" konulu yazı kaleme alan öğrencilerimiz soğuk kış günlerinde barınma ve yiyecek sıkıntısı çeken hayvanlar için de planlamalar yapıyor.

Organ Bağışı Haftasında proje kapsamında pano hazırlandı, afiş tasarlandı ve proje ortaklarıyla webinar toplantısı yapıldı.

Projede okulumuzdan Ferza Fındık TURGUT yer aldı.